My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Thursday, July 7, 2011

Citer Durian Lagi....

Arini....aku n beberapa org opis pi outstation ke Perak. Ada 1 job tu....kena pi area Terong, Perak. Nak pi sini...kena exit Taiping/Changkat Jering (Plus Highway). Lepas tol, jumpa T Junction.....kiri pi Taiping n kanan pi arah Terong. Alkisah.....sepanjang jalan ke Terong....kami jumpa banyak gerai jual durian. Habis jer job kat Sg. Tinggi, Terong @ 6.15 ptg.......kami pun singgah la kat satu gerai jual durian.

Mula2 adik (tokey durian) bagi kami rase jer. Sekali......mak aaiii....sedappppp tu!!! Apa lagi...kami pun suruh la dia bukak sebijik dulu....bile makan.....aduishhh....rase dia lebih sedapppp dari yang kami rase tadi tu. Maka...tanpa stop...kami berempat makan 3,4 bijik lagi....

Ni la tokey...dia tgh pilih durian yang ke 3 bijik
untuk kami belasah. Dia jual RM5 jer sekilo.
Kalu tawar lagi....bole dapat RM4 sekilo.
Tapi kami tak sampai hati nak tawar lagi
sebab sedap sangat. Dia kate ni durian dari
Bukit Gantang.....kebun dekat tepi highway.

Aku n Ms Ng. Taknak citer banyak.
Yang pasti rasenya membuatkan kami
gumbira...tak terkata.

Mr.T sedang memakan durian tu tanpa rase
belas kasihan....kalu boleh dia nak makan kulit tu
sekali. Tapi kang.....org cakap ganas sgt
la pulak....

Tam.....berposing khas buat Rewa n Haza
serta kengkawan kat opis yang hanya mampu
menatap gambo jer. Heheheh....

Lepas makan.....aku n Mr T ada la beli untuk bawak balik. Aku beli 6 bijik (10 kilo).....bayo RM48 (setelah didiskaunkan sebanyak RM2 n diberi sebijik durian free). Durian2 tu...durian baru gugur. Aku percaya sebab aku nengok pada tangkainya. Errr...kepada kengkawan yang membaca entry ni....bawak bertenang ye....hehehe.

8 comments:

Jang said...

Mir..ko kejam Mir. Kenapa ko seksa aku begini? Buleh pos ke Dubai sikit tak?

Jumir said...

Aku mmg pengganas. Nk buat camne kn...kesian ko Jang.

Ms said...

Tk patut betul..mkn sorang2.

Anonymous said...

BESTNYA. Awak ni memang suke durian ye.

Jumir said...

Miss...I tk mkn sorang tau...I mkn ingat kawan ape.

Jumir said...

Err sape plak En/Cik Anonymous ni? Sbg manusia biase mmg sy suke durian. Bole bg nama sebenar di lain kali?

blog-tips-kurus said...

nasib baik aku tak suka bau durian..

Jumir said...

Eceh! MsTips u mcm pantang durian je. Tp awat mkn durian....u mcm tknk berenti? Hehe..

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK