My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Tuesday, July 26, 2011

2D1N at Pulau Pangkor - Day 1

Jumaat lepas aku pi Perak....ada kije. Tengahari Sabtu tu (23.7.2011) lepas urusan kije...aku, MsTips (beliau saje teman aku ke Perak) n Rostam pi Pulau Pangkor. Saje...cuti2 Malaysia. Rostam adalah org opis aku yang bertindak sebagai bouncer aku n MsTips.....hmmm....ke kami berdua jadi bouncer dia....hmmm....macam iye jer.

Banyak aktiviti yang kami buat n seronok wa cakap lu....jom tengok gambo kami pada hari pertama.

Ni....bukan waktu senja....sajer guna teknik gelap...
Ni waktu Rostam n MsTips dok ngelamun mase nunggu feri.
Nota kaki/tangan : Harga tiket feri = RM10 sorang pergi-balik.

Ni mase dah lepas check in kat Purnama Resort. Ke tempat ni dari
resort kami hanya 2 minit jer. Ada macam2 aktiviti termasuk
karaoke, beach volleyball n macam2 jenis sukan air.
Nota kaki/tangan : Harga Chalet Std Purnama Resort = RM105.

Ni antara deretan kedai makan n cenderamata yang ada.

Tu dia......MsTips berposing dengan jetski yang dipinjam
kejap dari tokeynya. Dapat posing pun jadi la. Janji bila orang tanya...
pernah naik jetski? Boleh laa...dia jawap pernah.

Terpesona dengan marketing tokey jetski....kami pun ambik pakej
pusing pulau + snorkeling @ RM50.00. Maka dibawanya kami ke pulau
yang ada batu bentuk paus. Mase ambik gambo ni....aku tak nampak pun rupa
paras pausnya. Demi menjaga hati...aku buat2 nampak.
Sekali...salah batu daaa....

Ni...haaa...batu paus yang sebenarnya. Memang ada rupa
paus pun...pehhhh...ingatkan kena tipu tadi.

Ni plak.....pulau yang ada batu bentuk buaya. Korang nampak
tak bentuk kepala buaya? Kalu tak nampak tu....alamatnya...
2 Jumaat lagi....je la yang tinggal untuk korang.

Ni.....adalah batu bentuk penyu. Siap nampak sebelah
tangan lagi. Kemudian kami di bawa ke pulau tempat
hot spot untuk snorkeling.

Aku n Rostam berkobar2 nak pi snorkeling. Ramai gak orang
yang tengah buat aktiviti tu.

Sementara mencari kekuatan untuk bersnorkeling
aku posing dulu dengan MsTips.

Tu dia....aku n Rostam yang saling berpaut pada tali kat
tepi tu. Kami sikit pun tak berganjak dari tali tersebut sampai
Rostam cakap...mungkin tali tu dah ditakdirkan untuk
kami berdua. Kawasan tu berbatu, licin n agak dalam.
Kami tak mau laa....menarik perhatian ramai dengan
terlemas kat Pulau tu plak.

Rostam yang keletihan berpaut pada tali...berehat sebentar
kat tepi batu.

Lepas puas tengok ikan n species lautan yang berwarna-warni
termasuk kaki seluar Rostam.....aku pun main la...gayut2..

Laa....ada pengikut rupanya.

Posing lagi.

Hmmmm....buat muka comel la plak.

Aku mulanya nak terbang jer....tapi malas tunjuk
ketereran yang ada.

Risau plak aku bile tengok Rostam panjat bukit tu.
Apakah motif beliau?

Laaa...bergambo rupanya.

Salah satu aksi bersahaja MsTips.

Balik2 nak terbang....balik2 nak terbang.

Ni bukan gaduh ye tuan2 n puan2....posing jer.

Konon....depa berdua ni...nak buat ala2 candid konon.
Aku layan je...

Rostam melepaskan gian bergayut.

Ada juga yang bermain kayak kat sini. Syok....

Tak puas hati nengok Rostam....MsTips...bergayut lagi.

Posing tak berapa nak maut dari kami bertiga.

Dah...dah...la tu Rostam...macam sedih plak dia nak
tinggalkan tali tu.

Sampai balik ke P. Pangkor.....kami makan semangkuk kerang, 3 ekor sotong
n seekor pari bakor @ harga RM35 sambil2 menikmati suasana senja yang indah.
Aktiviti malam kat sini ada macam2.....kedai n gerai tutup kul 12.00 mlm. Tapi malam tu....aku n MsTips dok bilik jer sebab kepenatan ditambah plak dengan keadaan selsema MsTips yang makin menjadi2. Rostam jer yang merayap cari udang bakor dalam kul 10.00 mlm.

Nantikan gambo2 n cerita menarik kami di hari ke2....malam esok.

12 comments:

ezzu said...

seronok bebenor bercuti di pulau pangkor...hehe

blog-tips-kurus said...

kenapa ada gmbr yg macam bantat? aiyakkk!!! kesian...

Jumir said...

Ezzu....memang seronok tau.

Jumir said...

MsTips....aku cuba mencatikkan gambo tu....termasuk gambo ko. Hehehe...

Anonymous said...

Best...best...nak ikuttt...

Jumir said...

Best Incik/Cik Ano....nak ikut kena la bagi nama betul dilain kali. Tak mau la...guna nama Anonymous.

MNG said...

Not much beautiful places but, its o.k for the short and unplaned holiday like this. I dah lama nk pegi pangkor ni, tp lum ada kesempatan. Mungkin ada lagi tempat yg cantik yang x sempat pegi kan?

Jang said...

Best tu....spontan tapi fun. Jeles la.

Jumir said...

MNG...sy tgh berkira2 nk bercuti lepas raya ni. Mane? Tk tau lg.

Jumir said...

Jang....seronokkkkkkk tau.

Ms said...

Bila agaknya u nak bawa i pula?

Jumir said...

Nanti I bwk u pulak ye Ms.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK