My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Saturday, April 16, 2011

Hahaha....gelak...gelak...gelak...!


Ramai yang kenal rapat dengan aku tau yang aku suke bergelak ketawa. Time kije...aku kije sesungguh tapi time bergurau senda....aku akan hepikan diri aku n orang2 di sekeliling aku. Bagi yang tak kenal rapat dengan aku....mesti ingat aku ni....dalam hati ada batu. Hehehehh...batu pun batu la....aku tak kisah sebab depa tak kenal aku.

Hidup ni....mesti kena ada gelak ketawa....beb. Sesungguhnya kalu kite ketawa selama 10-15 minit, kite boleh bakar 50 kalori sehari. Kalu di hitung....congak....darab...bahagi...kalu kite berterusan gelak ketawa selama 10-15 minit sehari, kite boleh bakar 2 kilogram kalori setahun tau. Ni bukannya aku reka2 tau....info ni ada dalam Mastika Mei 2007.

Pastu kan....ketawa mampu keluarkan udara dalam paru2 selaju 60mph. Sape2 yang selalu ketawa miliki  risiko sakit jantung 40% LEBIH RENDAH berbanding dengan sesape yang selalu murung.


Haa.....lepas ni...sape2 yang agak malas nak gelak tu....belajar2 gelak bile orang lain buat joke. Tapi jangan plak gelak sengsorang diri....tu dah lain dah....jadinya tu.

2 comments:

Ms said...

Kite selalu gelak2 sama2. Jom lepak2 n gelak2.

Jumir said...

Ms....Jommmm...!!

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK