My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Wednesday, April 20, 2011

Datuk dihukum 26 tahun penjara tipu dua Datuk



Gambar Hiasan....
KUALA LUMPUR 19 April - Seorang ahli perniagaan bergelar Datuk dijatuhi hukuman penjara 26 tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini kerana didapati bersalah menipu dan memalsukan dokumen melibatkan RM12 juta milik dua Datuk lain dalam satu kes penipuan pelaburan lima tahun lepas.

Bagi tuduhan pertama, Datuk Paiman Shakimon, 52, diperintahkan menjalani hukuman penjara lima tahun kerana menipu ahli perniagaan Datuk Rosidi Kamaruddin, 59, setelah mendorong mangsa menyerahkan lebih RM3.8 juta dalam skim pelaburan palsu dikenali sebagai ”Program Roll-Over”, yang kononnya diluluskan Bank Negara.

Paiman, dari Country Heights, Kajang, dihukum penjara lapan tahun kerana kesalahan serupa — sebagai ganti bagi tuduhan ketiga — melibatkan RM8 juta yang diterimanya daripada Datuk Liew Teck Keong, 56.

Mengenai kesalahan memalsukan dokumen berhubung tuduhan kedua dan keempat, Paiman dihukum penjara lima tahun kerana memperdayakan Rosidi, dan lapan tahun penjara berkaitan kes melibatkan Liew.

Hakim Datuk Jagjit Singh Bant Singh memerintahkan hukuman bagi kesalahan pertama dan ketiga berjalan secara berturut-turut berkuatkuasa hari ini, manakala hukuman bagi kesalahan selebihnya berjalan secara serentak. - Bernama

Nasihat Percuma dari JUMIR : Jangan percaya sangat kat sape2....n jangan menipu.

12 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Alahai..
Dah lupa dosa pahala dorang ni.

blog-tips-kurus said...

mudahnya ditipu..

Kay Masingan said...

hmmm...nak kaya cepat la sebabnya ni..tipu dan tertipu..

~~su manje~~~ said...

Biar lambat asal selamat..nk cepat kaya beli je kaya pandan ,strawberi ke....

mar yanie said...

ntah x paham,owg yg berpelajaran skang ni makin rendah moral..T T

Jumir said...

a.z.r.i.n.a....kite jangan jadi cam depa...sudah.

Jumir said...

MsTips....kite kena beringat.

Jumir said...

Kay....betul kate hang tu.

Jumir said...

Su Manje woi....pandai la hang buat lawak ye.

Jumir said...

mar yanie....tu la dugaan ke atas setiap kelebihan yang kite ada.

Ms said...

Kena hati-hati. Jangan sampai terperangkap dengan tipu daya orang-orang macam ni.

Jumir said...

Sori Ms...lambat respond. Kite memang kena hati2.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK