My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Thursday, February 17, 2011

Lagu Mase Zaman Sekolah Rendah....



He3....mase teringat zaman kecik2.....mesti nak tergelak. Tergelak bile teringat rupa paras kite time tu...n tergelak teringat kawan2 lama. Tadi borak2 dengan Tips..............tetibe kami teringat lagu2 mase zaman sekolah rendah dulu. Maka kami ber2 pun try ler....ingat2....nyanyi2 balik lagu2 tu. Antara lagu yang glamer time tu....

Lagu : 3 Sekawan....
Aku ada seorang kawan namanya Ah Meng
Dia juga ada kawan namanya Muthu
Kami berkawan baik sama sedarjah
Belajar, membaca, main bersama

Hei...Hei...Hei....3 sekawan....

Lagu : Ais Kacang
Ais...ais kacang...
Bila cuaca panas dan rasa dahaga
Singgah di gerai, ais kacang diminta
Susu dan jagung
Kacang dan lengkung
Air gula berwarna
Campur semua, enak rasanya
Kegemaran kita semua

Lagu : Ntah...tapi sorang kawan aku ni....suke benor lagu nih. Perasanlah tuh!
Tepi gunung, air terjun
tempat tinggal tukang kebun dan anaknya Mahani
Sungguh cantik wajah Ani
Hidung mancung seludang
Betis bagai bunting padi
Sungguh cantik dipandang

Tidur malam mimpi...mimpi
Ani datang ke rumah...
Tapi kini dia pergi
Kerna hati berubah....

Lagu : Burung Kakak Tua
Burung kakak tua
Singgah di jendela
Nenek sudah tua
Giginya tinggal dua
Letchum...letchum....letchum ulala....
Burung kakak tua...

Lagu : Papaku pulang Dari Kota
Papaku pulang dari kota
Papaku belikan kereta
Kereta kecil warna merah
Bolehku bawa ke sekolah
Pon...pon..pon...pon, pon...pon, ponnn.....pon, ponn....
Kereta kecilku berbunyi
Marilah adik, mari naik
Bolehku bawa ke rumah nenek

He3.....ada lagi....tapi tak ingat sangat. Kelaka.....mase nyanyi lagu2 ni.....tibe2 teringat gelagat kawan2 sekolah. Apa citer Helmi....Azah...Liza....Fid....Hanafi. Nak cari kat FB tak ingat sangat nama penuh depa. Maklumlah....dah lama giler zaman sekolah rendah tu. Aku plak sekolah kampung jer....so, majalah sekolah tu memang takde. Paling aku teringat....ialah Hanafi. Kami berdua memang ngam zaman sekolah dulu. Lepas dia pindah....kami lost contact. Kalu jumpe balik....mesti banyak yang nak diceritakan. He3....

18 comments:

Ms said...

Ingat tak lagu yang kite nyanyi kelmarin....Anak itik Tok Wi mandi dalam kolam....he3...

Zullism said...

menggamit memori zaman budak2 dulu hehehe

Jumir said...

Ms.....mestilah ingat sebab kelaka. Zaman sekolah memang syok kan..

Jumir said...

Zul, zaman budak2 susah nak dilupakan.

sarah mohamad said...

terigat pulak dekat zaman2 masa sekolah dulu . T___T

Amira Naddia said...

ade 1 lagu mase tadika igt smpy sekarang
lgu nasyid taw;
"buta mata tak nmpak jalan d dunia"
sentence tuh jela yg maseh igt^^

khairul hisyam said...

teringat daku dizaman aku juga. haha

ïêmå å¢klê§ said...

zaman sekolah rendah, memang keje mnyanyi jek.... sampaikan doa pun sume ad lagu,,

blog-tips-kurus said...

nasyid 'buta mata' itu memang patut dihayati..

*wey, byk salah lirik ni!!

LennMommaChubby said...

Fav song : Papaku Pulang Dari Kota
^_^

Jumir said...

Sarah....kadang2 kena ingat yang belakang2 punya criter. He3...

Jumir said...

Amira Naddia....saya ingat lagu tu...."Buta mata...tak nampak jalan di dunia...kerana tidak nampak cahaya...."

Jumir said...

INcik Khairul Hisham.....zaman dolu2....mana bole lupa.

Jumir said...

Iema....saya setuju. Cikgu suruh buat lagu supaya kite senang ingat.

Jumir said...

Tips....aku tulis apa yg aku mampu ingat jer....maklumlah, dah lama tu...

Jumir said...

LennMommaChubby...mesti papa u ada kete warna merah....tu yang u suke tu...

Cik Yana said...

Kenapa cik Yana cuma tahu lagu burung kakak tua dengan papaku pulang dari kota je? Hahaha~

Jumir said...

Haa...Cik Yana. Tu la tandanya....Cik Yana ni muda belia lagi. I ni senior......

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK