My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Sunday, January 16, 2011

Cakoi, Pau Kacang Kat Pasar Malam Jengka Pusat, Pahang

Kalu nampak wajah2 ni...singgah la kat gerai depa.
Sesape penah blaja kat ITM/UiTM Jengka, Pahang.....pasti korang ingat lagi Pasar Malam Jengka Pusat setiap hari Sabtu kan? Bile blaja kat Jengka takde tempat nak pi jalan sangat. Hidup kite banyak kat dalam kampus jer.....bile tibe jer hari Sabtu...acara wajib kite buat ialah pi pasar malam.

Aku nak citer tentang satu gerai ni....aku suggest sesape yang nak pi pasar malam tu...singgah la kejap kat gerai ni n beli kuih muih yang dijual. Antara favourite aku adalah cakoi, karipap telur n pau kacang. Yang lain2 pun sedap jugak. Ni bukan gerai sedara aku tapi gerai kakak kawan aku. Aku promote bukan sebab kawan aku tapi sebab kuih depa memang sedap.

Tukang jual akan melayan korang dengan senyuman yang manis.

Ni la tokey....dia jugak jadi tukang buat cakoi/pau kacang.

Haa...ni pun tokey gak....! Hang nampak tak cakoi tu....best....rugi tak try.

Hmmmm....tembamnya budak ni. Nampak tak aku yang kat belakang tu....tengah menikmati pau kacang free.

Ni...mini donut. Tak tau la nak citer camne...tapi aku memang gemar donut kampung camni.

Ada pelbagai kuih kat sini. Yang berbungkus tu...kuah cakoi.

Cekodok goreng ada....lepat ada....talam ada...pilih2 jangan tak pilih. Beli sume pun bole gak.


Haa....ni la karipap telur n karipap ayam. Saiznya besor.....bile makan, korang kena potong. Lagi best bila dicicah dengan sos. Peh.....!!!!!

Tuan2 n puan2....ni la pau kacang. Rupa parasnya maybe tak secantik mane....tapi apalah yang ada pada rupa. Yang penting adalah rase.

Tu dia......cakoi.


Ni donut ala2 Big Apple. Tinggal 3 jer sebab laris dijual.

Cekodok......zaman la ni dah moden. Cekodok pun dijual di pasar2 malam. Ramai orang dah malas nak buat sendiri.

Gambaran pasar tu. Kalu sesape tak tau....pasar ni berada sepanjang jalan di hadapan Maybank.

Pasar ni jugak berhampiran dengan mini stadium kat Jengka.

Aku n barang2 yang aku dah borong. Tak banyak yang aku pegang sebab sume dah aku kerjakan kat gerai cakoi tadi.


12 comments:

bungaLily said...

waa..sedap myer kueh cakoi.. my fav tu :p

Amiey White said...

Itu jengka ~!!! :D

Jumir said...

Samelah kite Cik Bunga Lily....woi...

Jumir said...

Cik Amiey...yes tu la...Jengka.

blog-tips-kurus said...

makan! makan! makan!
strategi nak mengepau ye?? hoho!

mesmerising_wan said...

sodap ae!!~ hu

Jumir said...

MsTips....biase la nak idup. He3...actually aku ikhlas ape...yg sedap...aku promote. Tk sedap...aku diamkan aje.

Jumir said...

Wan...
Memang la sodap. Tak sodap...takdo kojo...koba kat ikau.

naimatulrais said...

aka buat saya lapar!

Jumir said...

Naima...mmg niat org nak bagi korang terliur. He3...

amira afiqah bt mohd yusof said...

lapar la pulak -_________-"

Jumir said...

Amira....sabaq no....

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK