My Heartbeat

HIT THE JACKPOT!

Saturday, November 27, 2010

Pantang larang anak-anak raja


kami & ibu & Nene (dalam perut)

Aku malas la nak bongkar rahsia....tapi kan idup ni ada pasang dan surutnya dan lambat-laun rahsia tu akan terbongkar jua. Cenggini...aku dan MsTips sebenarnya berketurunan diraja. Kalu ikutkan pantang-larang keluarga, kami boleh jadi lemah gemalai kalu tak menjejakkan kaki kami kat mana2 Istana dalam tempoh 3 bulan. Maknanya setiap 3 bulan sekali...kami mesti pi istana. Lagi satu.....makan pun ada pantang-larangnya jugak. Kalu kami dah rase tak bermaya.....lomah kepala lutut...kami kena pi makan benda2 yang berlandaskan an berunsurkan raja2. Ishhh......! Memang susah jadi anak raja ni.
So...lepas pakat2 dengan MsTips...kami pun terjah la satu Istana. Nak pi Istana Negara yang baru....tak siap lagi. Kalu ikutkan istana tak siap lagi kira macam kurang kedaulatannya...so pikir punya pikir....kami pun pi la Istana Budaya. Alang2 dah ada kat situ....tetibe jer semangat Melayu dan Islam kami menebal....maka harus rasenya keturunan raja macam kami ni pi tengok Teater Natrah.


MsTips beratur.....untuk membeli tiket. Walaupun kami ni keturunan raja, tapi kami memang berjiwa rakyat. Tak main la potong2 Q ni.

Aku yang begitu gumbira mendapat tiket di kalangan seat yang depan.


Remy Ishak dan Maya Karin yang begitu teruja nak bergamba dengan aku. Nak buat macammane kan....layan jelah.


Jangan jelesss....Fizz Fairuz dan aku saling berpegangan tangan.



Kesian...dah tua Umie Aida ni...tapi takpe, aku biarkan dia duduk dan aku berdiri. Seorang anak raja perlulah mendahulukan rakyatnya.


Setelah kepenatan melayan rakyat kami itu.....kepala lutut kami masih lemah. Kami tahu ada satu lagi perkara yang kami perlu buat iaitu makan makanan yang mempunyai unsur-unsur raja2. Maka kami pun mencari la...tempat ni...

Dengarnya...kat SOHO ada tempat makan tu....

Puas kami pusing kat SOHO KL, akhirnya.....berjumpa jua dengan kedainya.


Aku sedang usha.....sushi yang ada....

Akhirnya.....kami pilih yang 3 ni...


Aku makan dengan sopannya. Anak raja mane boleh makan bersepah! Anak bukan raja pun tak buat perangai cenggitu.

Lagi satu...anak raja ke bukan anak raja ke....sume tak bleh membajir! Makan mesti kasi habis.




Menu ni nampak menarik.....so kami pun try.


Tu dia.....dah mai dah....! Haa....apa lagi, kami pun makanlah sampai tak larat. Actually kalu kami makan yang 3 jenis tadi pun dah cukup dah. Sushi ni memang mengenyangkan.

Haa....lepas selesai sumenya. Kami pun pulang semula ke rumah kami. Kami memang taknak dok istana. Susah.....banyak protokol. So, kami dok kat umah biasa2 ajer.
p/s: Jang.....TQ so much kerana menaja tiket Natrah. Sebagai menghargai DUIT ko....kami beli tiket yang harga kedua paling mahal. Tapi takpe....ada contribution for charity. Badan amal mane...aku kurang pasti, tapi mamat yang jaga kaunter tiket yang cakap cenggitu. Kalu dia tipu....maka tipulah kami.
p/s : Tips kepada sesape yang nak beli tiket Natrah dan ingin beramal, sila beli tiket lebih dari RM100.
p/s : Kepada mane2 students....kena tunjuk ID n korang bleh dapat 20% discount. Tapi hanya untuk tiket2 yang bawah RM100 jer.

17 comments:

anna said...

dah lame tak pg tgk teater..bes tak citer ni kak jumir?fizz fairuz punye adik satu opis kat sini..hehehe

Arash Libra said...

Hye jumir..lama x jumpa..thanks singgah blog saya..

delima said...

aku anak raja siam

blog-tips-kurus said...

psssttt..
1st pic = lawa:)

ct said...

mane cukop makan 3 plate tu je sushi nye...!
sedapnye sushi!

Jumir said...

Cik Anna wei....hang jangan lupa kim salam kat adik Fizz. Nak tackle abang...kena buat baik dgn adiknya dulu. He3....

Jumir said...

Arash...Tq singgah n comment. Nanti kite singgah ye...2 minggu ni kite busy skit.

Jumir said...

Delima...nampaknya kite sama berdarah raja. He3...

Jumir said...

Ms Tips....kite mmg lawo. Wakakakah...kah...

Jumir said...

CT...lain kali kite pi makan sama. Lagi cantek...kalu CT yg blanja. Amacam?

e-dieyana said...

wah...cik jumir...saya pun nengok jugak teater Natrah nie..tp,bkn bgamba sakan kat istana tue,tetiba tjumpa yuna,trs mengejarnye n bgambar dgr nyerr..if nak tgk ada kat FB...kire nyerr sy ni pun keturunan raja-raja jugak kan...hehehehe

Jumir said...

Diana woi....nape la time org pi takdak Yuna?!!! Tak aci betul. Emmm...M Nasir n wife jer yg hadir. Waa.....org nk gamba ngan Yuna gak.

Jang said...

TQ beb sbb ko and Ms Tips beramal jariah b/p aku. Lain kali....aku bagi tiket baekkk punya.

naimatulrais said...

ha3..kak jumir ni buat lawak.

Jumir said...

Jang, ko la antara sahabat aku yg aku syg.

Jumir said...

Naima....org saje jer merapu tu.
He3....

MNG said...

Dah lama niat di hati nak tengok teater, tapi masa dan tempat tidak mengizinkan.

Related Posts with Thumbnails

Sape encem/cantek...pasti berani klik bawah ni...

Fast Buck!

X-CHANGE LINK